ICT

ICT is niet meer weg te denken binnen ons huidige onderwijs. Er wordt gebruik gemaakt van een aantal middelen, zoals een touchscreen, digibord, laptop of tablet. Een groot aantal methodes maakt gebruik van digitale ondersteuning voor de hele groep of voor het individuele kind. KPOA, de stichting waar De Kubus deel van uit maakt, heeft een uitgebreid ICT Netwerk, waarbij alle ICT coördinatoren van de scholen en de beleidsmedewerker ICT samen leren en samen werken.

Binnen KPOA kunnen scholen gebruik maken van een 60-tal ICT leskisten die gebruikt kunnen worden ter ondersteuning van ons onderwijs. Een aantal leskisten hebben betrekking op programmeren of het leren van 21e eeuwse vaardigheden, zoals het vergroten van het ruimtelijk inzicht, logisch denken, probleemoplossend denken, creativiteit en samenwerken.

Lego Studio

Sinds 2018 beschikt De Kubus over een Lego Studio.
De Lego Educatie Studio is een ruimte die volledig is ingericht met lego materialen. Deze ruimte is beschikbaar voor kinderen van 8 t/m 14 jaar. Kinderen kunnen in deze studio op een leuke manier in aanraking komen met wetenschap & techniek. Aan de hand van thema's wordt de basis van programmeren aangeleerd.

Met Lego wordt de nadruk gelegd op onderzoekend en ontdekkend leren. Kinderen komen ook in aanraking met de 21ste eeuwse vaardigheden.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief