Academische Basisschool

Academische Opleidingsschool

De Kubus heeft in oktober 2019 opnieuw het Keurmerk Academische Opleidingsschool gekregen. Onze school werkt nauw samen met de Hogeschool Utrecht. Studenten die hebben gekozen voor het vak leerkracht worden begeleid en opgeleid op onze school. Studenten zijn lid van het Kubus team en krijgen alle ruimte om te participeren in leerteams en een bijdrage te leveren aan ons onderwijs. Op De Kubus leren we van en met elkaar. Ook studenten krijgen hiervoor de ruimte. Onder begeleiding van de schoolopleider worden intervisie bijeenkomsten gehouden. Van en met elkaar leren en elkaar feedback geven leveren een positieve bijdrage aan het leren van deze toekomstige leerkrachten.

Plaatsing van een student op onze school wordt voorafgegaan door een kennismakingsgesprek met de schoolopleider. Tijdens dit gesprek worden wederzijdse verwachtingen uitgesproken en geeft de student zijn/haar leerdoelen aan. De schoolopleider koppelt iedere student aan een eigen praktijkopleider. Praktijkopleiders op onze school zijn geschoold en gecertificeerd.

Schoolopleider, praktijkopleiders, studenten en de HU hebben regelmatig contact met elkaar om de ontwikkeling van de student te volgen. Van studenten verwachten we een lerende- en proactieve houding. We nodigen studenten uit om kennis te komen maken met de school, ons schoolteam te versterken en een bijdrage te leveren aan het onderwijs op De Kubus. Heb je interesse? Neem contact op met onze schoolopleider Diane Bekkers (d.bekker@kpoa.nl).

Schrijf je in voor de nieuwsbrief